Író:Neo
A Dead Space sorozatot senkinek nem kell bemutatni, egy hangulatos horror játék. Sok kritikát hallottam róla, amelyek nem jó színben tüntetik fel ezt a játékot, de aki szereti a kemény, zúzós horror játékot, annak ajánlom ezt.

Nézzünk néhány újítást, amit kapott a játék!
Nézzük például a nulla gravitációs mezőben való repülést! Ez egy nagyon jó kis ötlet volt, az első részben csak ugrásra volt képes a karakterünk, de most már könnyebben el tudunk jutni egyik helyről a másikra, és a levegőben lőni is tudunk.
Ezen felül kapunk új fegyvereket:
Plasma Cutter - másodlagos tüzelése vízszintesre fordítja a fegyver csövét.
Pulse Rifle - energia puska, nagy tűzgyorsaságú.
Line Gun - alapvetően egy feltuningolt változata a a Plasma Cutter-nek.
Javelin Gun - használat során felnyársalja az ellenséget, akire irányítod a támadást, másodlagos tűz elektromos robbanást alkalmaz.
Force Gun - tüzet használ egy rövid távolságú fegyver robbanásszerűen fújja vissza az ellenséget.
Ripper - mikor tüzel, egy kerek forgó láncfűrész penge kerül kilövésre, a játékos tudja irányítani.
Seeker Rifle - a nagy hatótávolságú puska továbbfejlesztett nagyítással.
Ezen felül a ruhánkat nem csak fejleszteni lehet, mint az első részben, hanem le lehet cserélni:
Dead Space 2 Hacker Suit
Dead Space 2 Engineering Suit (ez Dead Space 1 öltözet, ezzel kezded a Dead Space 2-őt is)
Dead Space 2 Vintage Suit
Dead Space 2 Security Suit
Dead Space 2 Advanced Suit
Ezek a ruhák nem vesznek el, ha átveszünk egy másikat, hanem a játékban többször is elővehetjük a boltban a safe menüpont alatt. Egy ruhából több van elrejtve, így egy ruhából több is lehet (csak ügyesen:))
Ezen felül a játék tartalmaz többjátékos módot, amiben lehetünk nekromorfokkal. Ezekből a szörnyekből többet is módunkban lesz a többjátékos módban kipróbálni, ha megölünk egy szerelőt, aki úgymond speciális öltözéket visel, akkor kioldjuk azt az egyjátékos módban vagy a többjátékos módban is. A nekromorfoknak meg kell akadályozniuk a szerelőket abban, hogy a paneleket aktiválják. Lehetünk szerelőkkel, akiknek persze megmaradtak a fegyverek és a sztázis modul és persze a kinézis modul, a szerelőknek különböző paneleket kell aktiválni a győzelemhez.
Az egyjátékos mód egész hosszúra sikerült, a többjátékos mód pedig kitolja a játékidőt, és hogy eláruljak valamit, aki szerette az első részben lévő bányászhajót, annak örömhír, hogy visszatérhetünk rá, igaz csak röpke 1-2 pálya erejéig. Az egyjátékos mód keretén belül nagyobb interakcióba bocsátkozhatunk az ellenfelekkel nem csak ha ránk akaszkodnak vagy a lábunknál fogva húznak, bár ez nem azt jelenti, hogy ebben nem lehet szétverni a nekromorf hadsereget :) hanem akciódúsabb harcokban is részt vehetünk.
Persze a Dead Space 2-ből sem maradhatnak ki a rejtvények, fejtörők, hozd el innen, tedd be oda, állítsd át és megjelenik a hekkelés, ami abból áll, hogy időre egy körben egér segítségével körbeviszünk egy úgymond keresőt, amivel ha kék szeletet találunk a körben, rákattinthatunk, de több piros szeletet is felfedezünk, azokra nem érdemes, mert megráz az áram és életerőt veszítünk. Ezt háromszor kell eljátszani, hogy kinyissunk egy ajtót vagy behekkeljünk egy rendszert.
Egyjátékos módban a Dead Space 1-ben lehetett fejleszteni a ruhákat és a fegyvereket, nincs ez másként a Dead Space 2-ben sem. Munkapadoknál úgynevezett power node-okkal (energia góc) azt lehet elérni, hogy a ruhád több levegőt tartalmazzon, megnőjön az életsávod, a sztázis tovább tartson, illetve a fegyverek nagyobb sebzést vigyenek be az ellenségeknek. Ezen felül vannak eldugott szobák, amiket ezek segítségével lehet kinyitni. Itt vannak elrejtve új ruhák és úgynevezett félvezetők, amiket elvétve találhatunk a pályákon. Három van belőlük, arany-rubin-ezüst, ezeket jó drágán eladhatjuk, aztán a boltban felszerelést is vehetünk belőle vagy amire épp szükségünk van. Ahogy az első részben, úgy a második részben sem lehetnek hiányzó részei a játéknak a tervrajzok, amiket a boltban beváltva megkaphatjuk az új fegyvereket, ruhákat nagyobb lőszer vagy épp fegyver csomagokat. A nekromorfok sem maradtak ki a fejlesztésből, 6 új nekromorffal gazdagodott az arzenál (angol nevüket nem tudom, csak a tulajdonságaikkal párosított nevet tudok nekik adni).
Kisgyerek nekromorf: ezeket egyedül egy suhintással el lehet intézni, ezért támadnak csapatban, és néha egy pár nagyobb társuk is besegít nekik, ami néha kicsit nehézzé válik magasabb nehézségi fokozaton.
Gyors nekromorf: ezek is falkában támadnak, de ezek nem nyíltan támadnak, mint a gyerekek, hanem fedezék mögül támadnak és fedezék mögé rejtőznek vissza, mikor befejezik a támadást, ezért csak sztázissal vagy a fegyverek közül az aknafegyverrel lehet legyőzni őket, vagy aki szereti a kihívásokat, az megölheti őket más úton módon.
Savköpő nekromorf: ezeknek az a tulajdonságuk, hogy savat permeteznek ránk, amitől lelassulunk, és ha nagyon közel vagyunk hozzájuk, elkapnak és a maszkunk alá akarnak permetezni.
Savbomba nekromorf: ezek a szörnyek azon egyszerű elven alapulnak, hogy ha közel megyünk hozzájuk, akkor felrobbannak.
Bébi nekromorfok: ezek is a bomba elvén alapulnak, de ők jönnek felénk, és mikor közel érnek hozzánk felrobbannak.
Hatalmas nekromorf: ezek általában hatalmas űrantennákon és hatalmas szellőzőkön szoktak megtelepedni, és ha észrevesznek minket, pengéket hajítanak felénk, ezzel akadályoznak minket a feladatunkban.
Remélem kedvet csináltam ehhez a játékhoz! Ismétlem, csak erős idegzetű játékosoknak ajánlom, de azoknak nagyon!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése